FANDOM

Yartain vardı . Tek olan. Hepsine hükmeden ve hükmedicek olan. Sahibiydi her şeyin ve sahipi olacaktı. "Ol" dedi ve oldu. Hurtain ve Mirtain oldu. "Yarat" dedi yaratılanlara . Yarattı onlarda . Hurtain yarattı güzellikleri , Mirtain ise yarattı kötü olan her şeyi. Hurtain'in elinden çıkmıştı zariflerin zarifi Elfler ve yine aynı el yaratmıştı doğada güzel olan her şeyi. Miratin yarattı Orkları ; var olan en pis yaratıkları . Ardından yarattı hastalıkları ve felaketleri. Hurtain ve Mirtain beraber oluşturdu İnsan'ı. En cesur olanı aynı zamanda en korkak olanı.En güzeli aynı zamanda en çirkini. En iyi olanı aynı zamanda en kötü olanı. Hurtain isterdi barış , Mirtain hoş karşılamazdı barışı. Ateşi yarattı, yakacak olanı. Ateşi verdi en güçlü olanlara , yani Ruinin'in Zebanilerine . Gördü Hurtain bunları , ondan aşağı kalamazdı. Yarattı Ejderhaları ,yaratılanların en kadimlerini ve verdi onlara kötülüğün gücünü. Yartain seyretti olanları , dur diyebilirdi elbet. Gücü her şeye yeterdi . Demedi dur , niye demedi ? Bilemeyiz bu aciz aklımızla. Yartain ise yarattı Ruindin'i ve bilgeliği. Verdi ejderhalara bu bilgeliği , bir kısmınıda Elf'lere. Öğrenmesini istedi insanların . Öğrenme kabiliyetini verdi insanlara. Diğerleri arasından en hızlı kavrayanlara. Koydu yaratılanları Ruindin'e . Hurtain ve Mirtain bilmezdiler her şeyi. Birden düştüler en büyük yanılgıya. Küçümsediler Tek olanı . En son küçümsenicek olanı. Görmez dediler ve tutuştular bi kavgaya. Bitmedi bu savaş, bitirilemedi. Yartain geldi çekici Milréin ile. Sinirlendi olanlara ve vurdu çekicini yere çukurlar oluştu ve vurmaya devam etti oluştu dağlar bu sefer. Eziyetini başlattı Mirtain için . Yağmurdu bu ceza . Belki insanlar için bereket demekti ama kötüydü yanan işin. Saf ateşten olan için. Oluştu en büyük yağmur ile göller denizler. Hurtain içinde vardı elbet bir ceza. Şimşekler yarattı bilgelerin bilgesi. Vurdu yere yağmurun içinden. En büyük şimşek korkutmuştu Hurtain'i. Sessizliği seven için cezaydı elbet bu. Gitmek istediler evlatlar. Yurtain isteği kabul etti , götürdü onları Ruinin'den, terk edilmiş olandan. Seyrediyorlardı yarattıklarını, görüyorlardı yaptıklarını ve elbet hazırdı mükafatları ve cezaları.

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

İsimler elfçenin ilk hâlidir . Elfçe sonradan değiştirilmiştir .

Yartain : Yar tek olan demektir . Tain ise yaratıcı anlamına gelir.

Hurtain : Hur saadet ve huzur demektir . Tain ise yaratıcı anlamına gelir.

Mirtain : Mir ateş demektir . Tain ise yaratıcı olan.

Ruindin : Ruin terk edilmiş  demektir . Din ise "olan" anlamına gelir . Yani terk edilmiş olan.

Milréin : Mil büyük demektir . Réin ise çekiç anlamına gelir .

Also on FANDOM

Random Wiki